Waarom is investeren in SEO altijd een goede strategie?

Geschreven op 22 May 2018.

We beginnen maar met een open deur: "het internet is onmisbaar geworden in ons dagelijks leven". Voor ons als marketinghelden bij een mediabureau geldt dat natuurlijk dubbelop. Maar eigenlijk geldt het voor iedereen, van de peuter van 2 jaar die online video's kijkt tot de senioren die online informatie opzoeken. Uitzonderingen daargelaten mogen we wel zeggen dat het internet voor iedereen onmisbaar is.

Voor bedrijven biedt dit volop kansen en mogelijkheden en het bouwen aan een stevige online reputatie is heel slim. SEO, oftewel Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie) is hiervoor dé strategie die ervoor zorgt dat je bedrijf online gevonden wordt door potentiële klanten. Van startup tot gevestigd ondernemer, wij durven de stelling aan dat dankzij SEO er voor elke ondernemer prachtige nieuwe kansen zijn. Zoekmachineoptimalisatie moet onderdeel zijn van elk marketingplan.

Organisch verkeer is een belangrijke bron van bezoekers

SEO zorgt voor betere vindbaarheid en met een goede SEO strategie verschijnt je website op een betere positie op de zoekresultaatpagina's in de zoekmachine. De mensen die klikken op de links in zoekmachines zijn organische bezoekers. Deze organische bezoekers kunnen je website op allerlei verschillende zoektermen vinden en in je SEO strategie is het dan ook verstandig om dit goed in de gaten te houden. Een tool als Google Search Console geeft hiervoor nuttige inzichten.

Zoekmachines zullen altijd blijven bestaan

Sinds het ontstaan van internet zijn er al zoekmachines en deze zullen ook altijd blijven bestaan. Als rode draad voor elke internetgebruiker zijn het de zoekmachines die ervoor zorgen dat websites worden gevonden. Zoekmachines geven antwoord op veel vragen en zijn een belangrijke bron van verkeer voor bedrijven. Het blijkt dat zelfs bedrijven met een grote merkbekendheid nog altijd meer organische bezoekers op hun website zien dan direct verkeer.

SEO zorgt voor lange termijn resultaten

SEO gebruikt zoektermen voor betere posities in zoekmachines en zo het verkeer naar je website te maximaliseren. Het is een uitdaging om een website hogerop te krijgen en het is misschien een nog grotere uitdaging om een goede positie te behouden. Je SEO strategie moet ervan uitgaan dat de hoogste posities niet in een paar weken tijd worden behaald, maar dat daar zeker een bepaalde periode overheen gaat. Afhankelijk van concurrentie en zoekvolume kan het wel een verschil maken hoe groot de kans is op het behalen van zo'n toppositie. Natuurlijk kun je ook middelen als AdWords en Facebook marketing inzetten. Deze zijn eerder effectief op de korte termijn en kunnen daarmee SEO aanvullen, maar niet vervangen.

SEO geeft goede rendementen

Uit onderzoek is gebleken dat organische bezoekers verkregen uit SEO posities het hoogste rendement opleveren. We kijken dan niet alleen naar de hoeveelheid leads die je organisch verkeer opleveren, maar ook naar de kwaliteit van deze leads. Wij zien in de resultaten van de klanten waarvoor wij SEO-trajecten uitvoeren dat de organische leads vaak grote waarde hebben en zien dit ook bevestigd in diverse onderzoeken die online te vinden zijn.

Investeren in SEO is altijd een goede strategie. Het vergroot je online zichtbaarheid en levert je kwalitatieve leads op. Meer weten hoe wij samen met jou aan de slag willen gaan met de zoekmachineoptimalisatie van jouw merk of bedrijf? We bespreken graag alle mogelijkheden met je! Als mediabureau met een focus op online marketing verzorgen wij voor veel merken al SEO-trajecten waarbij we heel actief aan de slag gaan met belangrijke elementen van de SEO strategie zoals content, techniek en linkbuilding. We laten je graag in de praktijk zien hoe we dit oppakken en maken dan een vrijblijvende scan van de status van jouw website.

Neem contact op voor meer informatie

 

Onze vrienden