Wat is jouw SEO strategie?

Geschreven op 13 August 2016.

Ken je de film Alice in Wonderland? Er is een scene waar Alice aan de Cheshire Cat vraagt waar ze heen zal gaan. De kat vraagt vervolgens waar ze heen wil waarop Alice antwoord dat het haar niet uitmaakt. Het antwoord van de kat is dat het in dat geval niet uitmaakt welke weg ze neemt.

Dit principe geldt ook voor SEO. Als je niet weet waar je heen wilt met je website, maakt het ook niet uit welke SEO strategie je kiest. Optimalisatie van je website zonder duidelijk doel voor ogen is nutteloos en daarom adviseren wij altijd eerst te bepalen welke richting je wilt inslaan met je website.

Een goede start is dan het zoektermonderzoek. Door te beginnen met vastleggen wat de zoektermen zijn waarop je gevonden wilt worden kun je een gericht doel bepalen voor je SEO. Wij gebruiken hiervoor bijv. tools als de zoekwoordplanner van Google Adwords, Google Trends, Google Webmaster Tools en natuurlijk Google Analytics. Het is altijd belangrijk te weten welke zoektermen een potentiële bezoeker gebruikt zodat je de content van de website hiervoor kunt optimaliseren.

Je SEO strategie begint dus met bepalen waar je naartoe wilt. Onze marketinghelden gaan met jou op pad om dit doel te bereiken. Dat begint met een zoektermanalyse die de basis vormt voor de SEO strategie. Wekelijks controleren wij het verloop van de zoektermen en kijken we welke zoektermen goed presteren en welke zoektermen extra aandacht nodig hebben. Ook kan het gebeuren dat we op basis van nieuwe inzichten een zoekterm vervangen door een meer relevante zoekterm.

Wil je eens met ons nadenken over jouw SEO strategie? Wij verrassen je misschien wel met inzichten over het zoekgedrag van jouw potentiële klant.

Ja, bel mij voor een vrijblijvende afspraak

 

Onze vrienden