Webshop ontwikkelingen 2019

Geschreven op 26 February 2019.

Tegenwoordig wordt er steeds meer online gekocht in plaats van in de winkel. Vanaf de bank of vanuit de trein kunnen consumenten gemakkelijk online bestellingen plaatsen. De verschuiving van winkels naar webshops heeft gezorgd voor veel ontwikkelingen in de e-commerce. Webshops zullen zich moeten blijven ontwikkelen om up-to-date te blijven. Uiteindelijk stimuleert dit de online aankopen en wordt je webshop goed gevonden. Ontdek de webshop ontwikkelingen van 2019!

Gebruik van voice

Steeds vaker spreken mensen zoekopdrachten in met hun stem. Deze stem gestuurde zoekopdrachten zijn vaak anders dan wanneer deze worden getyped. Hierdoor zien de zoekopdrachten er vaak specifieker uit, als “zoek een steigerhouten tafel met stalen poot.” Om op dit soort woorden gevonden te worden zullen er andere SEO termen gebruikt moeten worden. Gelukkig kunnen onze online specialisten je hierbij helpen.

Bestellen via Sociale Media

In 2019 wordt verwacht dat steeds meer mensen via Sociale Media zullen bestellen. In de afgelopen jaren is het aantal bestellingen via Sociale Media al erg toegenomen. Er wordt verwacht dat dit aantal verder zal stijgen. Voor webshops wordt het dan ook steeds belangrijker om actief deel te nemen op verschillende platformen als Pinterest, Instagram, LinkedIn en Facebook.

Mobiele verovering

Bij veel webshops zien we dat steeds meer klanten via hun telefoon in plaats van hun desktop producten en services online bestellen. Waar voorheen alles op de laptop gebeurde, wordt nu de mobiel erbij gepakt. De webshops moeten dan ook super mobielvriendelijk zijn. Anders gaan consumenten snel weg en op zoek naar andere webshops. Het mobiele e-commerce proces moet zo toegankelijk mogelijk zijn. Dit kan bijvoorbeeld ook door een App aan te bieden.

Webshop ontwikkelingen 2019

Content, content, content

Over de meeste producten kunnen verkopers ontzettend lang en uitgebreid vertellen. Dit doen ze dan ook vaak in de winkel, maar nog te weinig online. Terwijl content juist erg belangrijk is voor de vindbaarheid van de webshop. Daarnaast kan content ook de conversies verhogen. Je geeft de consumenten genoeg informatie over het product en kunt ze stimuleren over te gaan naar het kopen van het product. De content moet vooral erg zinvol zijn voor de consument, maar ook de juiste zoektermen bevatten. Hierbij kan ons online marketing team je goed helpen!

Marketplaces

Websites als bol.com kunnen ook een interessant aanvullend kanaal zijn voor je online sales. Ook is er de kans dat Amazon naar Nederland komt. Wat veel mensen niet weten is dat een groot deel van de omzet van deze websites komt via externe partijen. Als webshop kun je jouw aanbod ook verkopen op dergelijke marketplaces. Uiteraard betaal je hiervoor een deel van je omzet, maar het bereik voor jouw aanbod is ook veel groter. Wij denken graag met je mee over de kansen en kunnen uiteraard ook technisch een koppeling met marketplaces realiseren. 

Waarom zijn webshop ontwikkelingen 2019 zo belangrijk?

  • De afgelopen jaren groeit de wereldwijde e-commerce verkoop met gemiddeld 25% ten opzichte van het jaar ervoor.
  • Aantal online aankopen in Nederland in 2018: 105,6 miljoen (Mediaweb)
  • Online bestedingen in Nederland in 2018: 11,8 miljard(Mediaweb)
  • Aantal online consumenten in Nederland in 2018: 12,8 miljooen
  • Er wordt verwacht dat in 2020 de meeste webshops 45% mobiele klanten hebben
  • 56% van de consumenten heeft al eens online bestellingen geplaatst
  • Bedrijven groeien erg in het aantal conversies via mobiele consumenten dankzij mobiele website optimalisatie

Wij kunnen jouw webshop helpen met alle webshop ontwikkelingen 2019. Meer weten? Neem contact met ons op!

Contact opnemen

Onze vrienden